Kalsiyum kanal blokeri zehirlenmesi


Ciddi yüksek dozlarda sirkülatuar şok oluştuğu zaman laktik asidoz (



Yüklə 2,53 Mb.
səhifə8/18
tarix17.04.2022
ölçüsü2,53 Mb.
#85560
1   ...   4   5   6   7   8   9   10   11   ...   18
ÖDEV 16

Ciddi yüksek dozlarda sirkülatuar şok oluştuğu zaman laktik asidoz ( hipoinsülinemi ve insülin direncine bağlı olarak kan glukozunun dokulara girememesi sonucu doku hücrelerinin ATP üretiminde anaerobik yolağa kaymasıyla oluşur.) ve hiperglisemi görülür.  Hiperglisemi ca+2kanal blokerlerinin pankreatik beta hücrelerden insülin salınımını baskılayıcı etkileri sonucudur ve bütün vücutta insülin direnciyle birliktedir.

  • Verapamil ve diltiazem, aşırı dozu takiben şiddetli KVS toksisitesinde en yaygın olarak görülen KKB'lerdir. Her iki ajan da sürekli salınımlı (SR) formülasyonlarda yaygın olarak bulunur. Bu nedenle, toksisitenin başlangıcı birkaç saat gecikebilir ve GI yolundan devam eden absorpsiyon nedeniyle toksisite süresi uzayabilir. Negatif inotropik ve kronotropik etkiler yaygındır ve periferik vazodilatasyon da hipotansiyona katkıda bulunabilir .
  • Dihidropiridin KKB'leri (örn. amlodipin, nifedipin) esas olarak vasküler düz kas kalsiyum kanallarını etkiler ve aşırı dozda refleks sinüs taşikardisi ile vazodilatör şok üretir . Vasküler düz kas kalsiyum kanalı özgüllüğünün kaybından kaynaklanan doğrudan kardiyak toksisite, büyük doz aşımlarında ve çocuklarda gözlenmiştir

  • Yüklə 2,53 Mb.

    Dostları ilə paylaş:
1   ...   4   5   6   7   8   9   10   11   ...   18




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©genderi.org 2022
rəhbərliyinə müraciət

    Ana səhifə