T. C. İStanbul cumhuriyet başsavciliğI (cmk'nın 250. Maddesi İle Yetkili)



Yüklə 14,1 Mb.
səhifə140/278
tarix14.09.2018
ölçüsü14,1 Mb.
1   ...   136   137   138   139   140   141   142   143   ...   278

X3 Şahıs: (23.36-23.38) Yakıcı bomba var mı?

Y4(bayan) Şahıs: (23.36-29.20) Vardır yakıcı bomba da vardır. Patlamayı büyük patlamayı mecazi anlamda anlamak gerekiyor direk diyorum ya bakış açısına bağlıdır bakışımızı direk bilmemiz gerekiyor. Geç kalacağız şimdi düşmanı daha iyi anlayabilmek, şehit anneleri mesela çok önemlidir, alternatifler üretmek gerekiyor yormadan yenileyerek yani ben yapabilirim diyecek kadro ile bizim halka inmemiz gerekiyor. Yanımdaki kadronun sorunu düşüncesizlikler beni yormaması gerekiyor kadrom bana güç destek vermesi gerekir. …(Anlaşılmadı) yani arkadaş diyor ki 2005’te kadrolaşmaya başladık yavaş ilerliyoruz. yani bizim ilerlemememizin bizim hala dar alan içerisinde …(Anlaşılmadı) o kişiler bu gün hareket sebebi görmüyorlar (Bu bölümde konuşmakta olan kadının genel olarak 2005 ten bu yana gelinen noktayı değerlendirdiği ve şahıslara yönelik bir eleştiri yapmaktadır. Mücadelenin gerekliliği ve kararlı bir şekilde yapılması gerektiğini değerlendirilmektedir) MALİ KAMPANYA dediğimiz zaman mali kampanyanın aşamaları mali kampanyanın çalışacak arkadaşların durumu…(Anlaşılmadı) yani genel anlamda bakıldığında mali kampanyanın durumu çok iyi değil yani bunu sorgulamak gerek tamam mali kampanya aksayabilir tamam ortaya konulabilir ama bu kampanyayı ortaya koyarken nasıl bir çalışma nasıl bir tempo kimlere gidilecek nasıl hareket edilecek …(Anlaşılmadı) yani harekete yaklaşım tarzını bunu bir kere uygulaması lazım. Problem omurgada

Grup Şahıslar: ( 29.21-29.23) kendi aralarında Tartışıyorlar

Y4(Bayan) Şahıs: (29.23-29.25) Önemli olan konuşmak önemli olan karşısındaki insana

X3 Şahıs: ( 29.25-29.33) Arkadaşın sorduğu soru …(Anlaşılmadı)

Y4(Bayan) Şahıs: ( 29.34-29.37) Hangi arkadaşın sorusu Kutbettin arkadaşın sorusu

X3 Şahıs: ( 29.38-29.40) Yani kızmayacaksanız güzel cevap verebilirsiniz yani

Y4 (Bayan) Şahıs: ( 29.41-29.43) yok hayır soruyu şimdi

X3 Şahıs: (29.44-30.25) Ben ifade edeyim ben ifade edeyim omurgadan bahsediyorsunuz ya omurga anatominin ayakta durması …(Anlaşılmadı) yani bizim mücadelemizin oluşturan şeyler bellidir yani

Y4 (Bayan) Şahıs: (30.26-30.27) Evet

X3 Şahıs: (30.27-30.32) Yani sizin yapmış olduğunuz bu tespitler hangi hususlarda olmuş hani yani bunu açmak gerekir

Y4 (Bayan) Şahıs: (30.32-30.33) Doğrudur

X3 Şahıs: (30.32-30.33) Önderlik yanlış mıdır önderlik eksik midir? Yani hareketimizin bütün kademelerimizi bu uğurda ele alabiliriz

Y4 (Bayan) Şahıs: (30.34-30.35) Tabi

X3 Şahıs: (30.40-31.30) Halbuki yapmış olduğunuz bu eleştiriler ya da izahını yapmış olduğunuz bu sebeplerin nedenlerini daha iyi şart yani bunun ile daha iyi olarak ifade edilebilir…(Anlaşılmadı) zanlımca burada oturan arkadaşların hepsi bu mücadelenin içerisinde gelen arkadaşlardır o söylediğiniz sorunlara yabancı arkadaşlar değildir yani eksikleri tespit etmek ve yetersizleri dile getirmek …(Anlaşılmadı) bu yönü ile ele alalım sadece eksiklerin izahatını yapacak eksikleri dile getirmek yetmiyor ve birbirine bağlı kalarak şey yapılabilir.

Y4 (Bayan) Şahıs: : (31.32-35.00) Birbirine bağlı kalarak tamam. Şimdi partimizin şuanda yaptığı …(Anlaşılmadı) Mali ayağından bahsediyorum şuan biraz önce bahsettim …(Anlaşılmadı) şimdi arkadaşlar okuma yazma derken diplomadan bahsetmiyorum geniş düşünen geniş bakan insanlardan ben okuma yazma derken ben ilk okul diplomasından …(Anlaşılmadı) arkadaşlardan bahsediyorum …(Anlaşılmadı) derim ki arkadaşlar bu bana emanet edildi ben bunu matematiksel yanlış yapmamak için ne yapmalıyım bu arkadaş bunu düşünmüyor bu arkadaş yürütmede Selman arkadaş merkez de haftada bir yapıyor onun ki yılda bir kere bir gün iki gün 3 gün 12 ayda bir kere yapıyor 12 ayda bir kere yani senede bir defa yapıyor şöyle bir şey arkadaşlar bir sorun olduğu zaman defterinizi gidin mali müşavir arkadaşımıza gösterin …(Anlaşılmadı) yani BDP bir kararlar aldı kararlar alt tabana yeni indi

X3 Şahıs: (35.01-35.08) sanırım daha iyi anlaşıldı sorunları birazda birlikte hareketimizin …(Anlaşılmadı)

Y4(Bayan) Şahıs: (35.08-35.40) Yani omurga dinilince bir yapı olarak görmemek gerekir bir de omurgayı şöyle anlamak gerekir bu olmadan bunlar gidebilir

Grup Şahıslar: …(Anlaşılmadı) kendi aralarında konuşuyorlar

X6 Şahıs: (35.46-44.20) ateş kes olsa da devam etse de bu olaylar …(Anlaşılmadı) her alanda konuşulmalı onu da hazırladım bu mücadeleyi sekteye uğratmamak için var gücümüz ile çalışmak zorundayız ( bu kısımda birinden bahsetmekte ve kendisine güvenmek zorunda olduğunu söylemektedir sonuç olarak o bizim başkanımızdır ) …(Anlaşılmadı) büyük bir operasyon ile arkadaşlarımızın üstüne gidilecekse oradaki …(Anlaşılmadı) Ana dilde eğitim, savunma ile işte adalet ile seçime doğru gitmiştir Kürt halkın işte isteklerimiz bunlardır bunlardan kararlı bir şekilde devam edilmeli. Tabi önderliğin güzel sözleri …(Anlaşılmadı) evet bizim şuan yapacağımız ve yapacağımız her şey …(Anlaşılmadı)


4.DERS
Y5(bayan) Şahıs: (00:01-00:02) …(anlaşılmıyor)… Telefonu yanında olan var mı

X7 şahıs: (00:03-00:04) Benim var

X8 şahıs: (00:11-00:14) Bu telefonlar var ya çok iyi bir teknolojik alet ama

Y5(bayan) Şahıs: (00:14-00:15) Başka yok demi

X8 şahıs: (00:16-00:18) Zararları da bir o kadar var her halde

Y6(bayan) Şahıs: (00:19-00:21) Ama hayatımızdan çıkardığımız zaman rahatsız oluyoruz

X8 şahıs: (00:21-00:22) Değil mi

Y6(bayan) Şahıs: (00:23-00:25) 1,5 sene …(anlaşılmıyor)… aramadım ki

X8 şahıs: (00:26-00:28) Katılıyorum sana katılıyorum sana Cumhurbaşkanlığı …(anlaşılmıyor)… nedir böle

X9 Şahıs: (00:32-00:38) …(anlaşılmıyor)… başka yeri telefonla ulaştırıyolar sanki sorunları yetmiyormuş gibi

X8 şahıs: (00:38-00:41) Valla doğru diyorsun …(anlaşılmıyor)…

X9 Şahıs: (00:43-00:50) Değil mi …(anlaşılmıyor)… ya birazda örgütün gelişmesi …(anlaşılmıyor)… örgütün daha güçlenmesi …(anlaşılmıyor)…

X10 Şahıs: (00:51-00:54) Zaten toplantıda eylemi filan …(anlaşılmıyor)…

X9 şahıs: (00:57-01:11) Sabah okulun önüne geçtik …(anlaşılmıyor)… böle baktık neredeyse her…(anlaşılmıyor)… çocuğunun elini tutamayan bir baba anne …(anlaşılmıyor)… dedim yav iyi ki geçmişte böle bir şey yapmıyoruz …(anlaşılmıyor)…

X10 Şahıs: (01:11-01:12) Gelişmişiz demi

X9 Şahıs: (01:13-01:20) Ya bi de en azından …(anlaşılmıyor)… özgüven ile ilgili hani o …(anlaşılmıyor)… sıkıntıları biraz daha çekerek yaşadık öğrendik

Y5(bayan) Şahıs: (01:20-01:22) Ama ıı bide bekleyen var okulda

X9 Şahıs: (01:22-01:23) …(anlaşılmıyor)… elinden tutuyo gezdiriyo getiriyo

Y7(bayan) Şahıs: (01:23-01:27) Bi de şey diolar …(anlaşılmıyor)… kaynaklanıyor …(anlaşılmıyor)…

X11 Şahıs: (01:38-01:39) …(anlaşılmıyor)… okul bahçelerinin önünde bekilyolar

X9 şahıs: (01:41-01:45) Ben bi ara bizim arkadaşlara söyledim dedim çekin bunları haber maber yapın …(anlaşılmıyor)…

X11 Şahıs: (01:46-01:47) …(anlaşılmıyor)…

X9 Şahıs: (01:48-01:49) yani çok fazla çekmedik yani

X11 şahıs: (01:51-01:53) …(anlaşılmıyor)…

X9 şahıs: (01:54-01:56) mesele sadece aslında …(anlaşılmıyor)… meselesi değil

X12 şahıs:(01:57-02:02) Halen o güvensizlik ortamında yaşıyoruz sorun o …(anlaşılmıyor)…

X11 şahıs: (02:10-02:13) …(anlaşılmıyor)… ilk okul önlerinde bile polis vardı düşünebiliyomusunuz

X13 şahıs: (02:14-02:30) tamamız değil mi arkadaşlar gelecek falan kimse yok her halde kaldığımız yerden devam edelim ama arkadaşlar biraz böle şimdiye kadar ifade ettiğimiz hususları …(anlaşılmıyor)… devrim yaratacak ifadelerle değerlendirme yaparsınız

ALİ GÖZEL: (02:34-13:40) Arkadaşları selamlıyorum …(anlaşılmıyor)… özgürleşme önemlidir aynı zamanda …(anlaşılmıyor)… o açıdan belki tarihimize baktığı zaman işte …(anlaşılmıyor)…hareket var bu belki süreç itibariyle olmalı ama şuan sanırım tarihten başlayan o süreç yapmadığımız bir şey tekrardan burdan devreye devreye giriyor işte nedir bu demokratik özerklik projesinin derinleştirilerek …(anlaşılmıyor)… sürdürülerek daha da şey yapılması gerekli o açıdan sisteme bakıldığı zaman sistem zaten bu 29 …(anlaşılmıyor)… şey yapmış …(anlaşılmıyor)… devam edilmektedir …(anlaşılmıyor)… kürt halkının birleşme dönemidir …(anlaşılmıyor)… ortadoğuda ki kürtlerin varlığının kimliğinin artık dünyaya kanıtlanmış ve bilinmesi ögereken bir güç haline gelmiştir. Şimdi burda …(anlaşılmıyor)… işte siyasal anlamda siyaset yapıyorlar işte her ne kadar fazla olmasada sonuçta o mücadelenin …(anlaşılmıyor)… ama temel hedeflerimiz …(anlaşılmıyor)… bu kutsal ruhun şeysini yakalamaktır bu seriyi yakalamak …(anlaşılmıyor)… bunu başarırsa …(anlaşılmıyor)… toplantılara ilgi mahallede …(anlaşılmıyor)… yankılanmalar var işte ne de olsa biz Kürdistana gidiyoruz demokratik özerklik ilan edildi …(anlaşılmıyor)… ama tabii bu kaygıda vardır …(anlaşılmıyor)… işte halka giderek demokratik özerkliğin değişik kesimlere de anlatılması gerekir bunu diyelim …(anlaşılmıyor)… gençlik ve kadın adına da güçlendirilerek bu alanda …(anlaşılmıyor)… bir ruh gençlik ve kadındır gençlik ve kadının bu anlamda ki güçlendirmesi gerekir beslenmesi gereken hassas noktalardan birisidir …(anlaşılmıyor)… temelde şeydir gençlik ve kadının olmayışından dolayı bunu bütünleştirerek birlikte şey yapabilirsek …(anlaşılmıyor)… o açıdan önemildir. Diğer bir hususta belki o dönemde galeyana geldiğimiz şeymiş ya Türkiye bölünür şöyle parçalanacak şöyle yapılacak vesaire …(anlaşılmıyor)… yapılmaktadır. Dolayısiyle ben AKP’nin …(anlaşılmıyor)… belki ne bileyim işte İstanbul içinde faili meçhul cinayetleri vardır ama AKP …(anlaşılmıyor)… açık açık artık …(anlaşılmıyor)… başarmaktadır o yüzden bizim oradaki yapamadığımız yeterli olmadığımız noktalarda ki o yetersizliğimizi …(anlaşılmıyor)… şimdi hepimiz bu şeyin içerisinde bir payımız var…(anlaşılmıyor)… bu payımızı nasıl durdurabiliriz nasıl harekete geçirebiliriz işte …(anlaşılmıyor)… nasıl kendi varlığımızı koruyabilme noktasında bir değişim başlatmamız gerekir kendimizden başlatmalıyız aslında …(anlaşılmıyor)… değişik tavırlarda bugüne kadar hep ihanetler var ihanetler olmuş bu ihanetler ileriye doğru gitmiş hep büyümüş hep …(anlaşılmıyor)… yetersizliklerimize gülerek bu eksikliklerimizi bu yetersizliklerimizi nasıl …(anlaşılmıyor)… nasıl düzeltebiliriz nasıl …(anlaşılmıyor)… sıfatı taşıyabiliriz iyi girişim içerisinde olursak bu çırpışımızı başlatabiliriz birinci derecede eğitim eğitim önem ve anlamı çok büyüktür belki yaşadığımız en büyük sıkıntılar arasında o dur belki kendi …(anlaşılmıyor)… bugüne kadar Kürtçe konuşulmaması nedenleri en büyük sıkıntıdır belki Kürtçe konuşulsaydı bugün belki sıkıntı yaşamayabilirdi mesela …(anlaşılmıyor)… kendimizi ifade etme noktasında sıkıntı yaşıyoruz …(anlaşılmıyor)… diğer yandan da …(anlaşılmıyor)… yaşanan gelişme işte şey gibi Devrimci Halk gibi …(anlaşılmıyor)… bunlar yine işte bir yerde oluyorsa mutlaka diğer yerlere de cevap niteliğinde bir etkinlik olması gerekir …(anlaşılmıyor)… dedik ya iste hakkari şırnakta yoğun …(anlaşılmıyor)… var diğer yörelerede sıçraması gerekir işte kendi bulunduğunuz bölgedeki …(anlaşılmıyor)… başlatma noktasındaki yapılmaları gerekir şimdi bunlar yapılmadığı zaman …(anlaşılmıyor)… bastırıldığı gibi bişey yaşanabilir yani katliamlar yaşanabilir bunları söyleyelim hemen …(anlaşılmıyor)… girmeyelim bu akademi …(anlaşılmıyor)… anlamında 5. Devredir her ne kadar yetersiz olsa …(anlaşılmıyor)… bir öğretim vardır…(anlaşılmıyor)… daha önce yaşadığımız sıkıntılardan ders çıkartarak öğretim başlatıyoruz …(anlaşılmıyor)… kendi kadrosunu yetiştirmeye çalışıyor, hemen konularımızla birlikte şey mi ders vermeyelim şimdi İstanbulun bütün mahallelerinde ilçelerinde eğer gücümüz var bunu başarabiliriz gücümüz yoksa …(anlaşılmıyor)… bu işi başarma noktasında sıkıntı yaşabiliriz…(anlaşılmıyor)… yerele inme yerele inme halktan kopuk bir siyaset belli bir güne kadar hem bizi sıkıntıya sokar istediğimiz şeyi elde edemeyebiliriz yani hem …(anlaşılmıyor)… burda kendi cephemizde ki yaşanan eğitim …(anlaşılmıyor)… yeterli mi yeterli değildir her halde nası bir alternatif nası bir metropol …(anlaşılmıyor)… gerekir kürdistan boyutu olmayabilir çünkü artık kürdistanda ki savaşın verdiğimiz …(anlaşılmıyor)… kürdistandaki boyutu var istanbulda ki özerklik inşası çalışması başlatılır …(anlaşılmıyor)… ne de olsa biz metropollerde kalmayacağız kürdistana gideceğiz …(anlaşılmıyor)… bununla birlikte bu yapılan bütün çalışmalarda bütün boyutuyla…(anlaşılmıyor)… hukuksal şeyler BDP’ye siyasi parti bunun içerisindedir şimdi bunu başarabilirsek o şemasının şeklinin …(anlaşılmıyor)… kurumlaştırabilirsek bunu başarabilirsek bunu …(anlaşılmıyor)…

X11 şahıs: (13:41-18:45) …(anlaşılmıyor)… içten içe güvensizliğin yaratılması biz de farkına varmadan …(anlaşılmıyor)… sonucun oluşması çözümün gelişmesi için üç tane anlam …(anlaşılmıyor)… halk sendikalarının geliştirilmesi sürekli diri tutulması tartışmaların derinleştirilmesi en azından önderliğin kendini güçlendirmesi …(anlaşılmıyor)… bir öteki de işte her koşula bütün alanlara …(anlaşılmıyor)… kurumsal sorunlarımız dile getirilmiş anlayış yöntem ve …(anlaşılmıyor)… sorunlarımız dile getirilmiş …(anlaşılmıyor)… yine …(anlaşılmıyor)… sorunlarımız ve ekonomik sorunlarımız dile getirilmiş bunların nasıl giderileceğine dair …(anlaşılmıyor)… kendimizi bu eleştiri içerisinde görmemiz gerekiyor nedir bu eleştirilerin neresinde kendimizi görebiliriz …(anlaşılmıyor)… ben en son tekrar şeye dönmek istiyorum …(anlaşılmıyor)… o zaman kendi cami …(anlaşılmıyor)… ben şunu söylüyorum çözüm meclistedir ama meclistede oluşamaz …(anlaşılmıyor)… kürt sorununu yönetim sorununu özerklik sorununu …(anlaşılmıyor)… özerk yapı özerklik avrupada belki …(anlaşılmıyor)… bunu devlet biliyor aslında devlet isemediği …(anlaşılmıyor)… türkçe konuşuyo kürtçe konuşuyo farketmez …(anlaşılmıyor)… ekolojik demokratik ekolojik …(anlaşılmıyor)… özgürlükçü …(anlaşılmıyor)… devlet bunu çok iyi bilmesine rağmen aslında orta doğuda ve dünyada buna …(anlaşılmıyor)… bir korku var bu korkunun bir dışa vurumuda …(anlaşılmıyor)… amerika şimdi sadece stratejik ortaklıktan dolayı kürtler …(anlaşılmıyor)… düşmanımızdır demiyor …(anlaşılmıyor)… fakat bütün bunlara rağmen biz birşeyde kararlı olmalıyız …(anlaşılmıyor)… ve mutlaka kendimizi başarıya inandırmalı …(anlaşılmıyor)… ve başarıya inanıyorum

X14 şahıs: (18:49-18:52) …(anlaşılmıyor)… aramızda

X15 şahıs: (18:57-30:28) …(anlaşılmıyor)… benim demek istediğim …(anlaşılmıyor)… ruhunun oluşması bunun beraberinde …(anlaşılmıyor)… oluşması adalet sisteminin oluşturulması ve diğer …(anlaşılmıyor)… işte örgütleme çalışmasını yürütüp bu dört maddede söylendi ama bunların gerçekleşmesi içinde halka gitmek gerekiyo burda okuduğumuz yazıda halka gitmeyi bir tespit yaptık ve bu tespiti izledik onu izlerken hani bunların gerçekleşmesi için halkın içinde bulunmak halka gidip iletişim kurmak ve bizim gitmediğimiz alanlara gitmediğimiz toplumun hücrelerine kadar hani partinin ordaki savunuculuğunu mücadelenin örgütün savunuculuğunu …(anlaşılmıyor)… orda nüfuz etmesi gerekir gitmesi gerekir bugün biz en baştan hani ana dilde ana dilin her tarafta yaygınlaştırılması iç ve dış sorunların iç sorunlarımızın hani kendi çabalarımızla oluşturduğumuz komitelerle çözüme kavuşturulması bir yandan serhildanların yükseltilmesi serhildan gerçekten hani derin bir kavramdır hani kendi birliğini yaratmaktır birliğinden doğan o değerleri açığa çıkarmaktır birlikten doğan o güzellikleri paylaşmaktır …(anlaşılmıyor)… daha derinleştiği zaman yaşam bulmaktır serhildan bu bağlamda bir nerede ve hangi bağlamda olursa olsun hani ilçelerimiz olsun mahallelerimiz olsun kültürel soykırıma cevap vermek için burda buralarda hem paneller hem de kürtçe dil kursları düzenlenebilir bunların yapılması gerekli geç oldu ama hani erkenden bunun önlemini almak üzerine gitmek kürtçenin yaratıcılğını kürtçenin var olmasını sağlamak demektir bugun il yönetiminin ve il yönetiminden sorumlu arkadaşların en basitinden ilçlerle arasındaki diyaloğu daha da güçlendirmesi gerekir bugun barbar topluluklarda ilkel topluluklarda sümer rahip devletlerinde sümerde rahipler sıcak koltuklarına otururlar gelip dua ederler sonra parasını alırlar yoksul gariban insanı sonra geri gönderirler hani bir nevi ticari çıkar amacını sıcak koltuklarını terk etmezler iste bizimde …(anlaşılmıyor)… küçük burjuva barbar kişiliğe karaktere bürünmememiz için hani bu süreçte gecemizi gündüzümüze katarak çaba sarf etmemiz gerekiyo burda da …(anlaşılmıyor)… belge metnindede belirtildiği gibi hani sorunu gerçekleştirmek gerekiyo bugün ateşkes boşuna ilan edilmedi bugün ateşkes siyasi zemini ve halk örgütünün tabanını daha sağlamlaştırması için bizim için daha uzun bir vade tanıması için daha hazırlıklı daha donanımlı daha doyurucu bir tarzla bir örgütlülükle bizim ilerlememiz için demokratik halk savaşını ve devrimci halk savasının gerçekleştirip gerçekleştirmeme yolunda bizim yaptığımız hazırlıklarla çalışmalarla örgütlülüğümüzü genişletmeyle alakalıdır bugün hiçbir tepkiyi ve …(anlaşılmıyor)… güzeli karşılamaya karsı bir lüksümüz bu koşullarda bu süreçte yok yani buna karsı en büyük tepkiyi tepkisizliği biz kendi ruhsal zihinsel bedensel olarak toplum içinde halkımız içinde nasıl bir yer edindiğini nasıl bir anlam kazandırdığımızla ilgilidir bundan yola çıkarak gerçektende kadının ve gençliğin burda rolü ve önemi büyüktür burda nasıl ki ben arkadaşımla konuştuğum zaman mesela hani gitmediğimiz ailelere giderek gençlikten sorumlu bir arkadaştır orda diğer genç arkadaşlarla tanışma diyalog bağının olması bütünleşmesi yani bu zamanın özellikle ilçeler arasında il arasında bütünleşmenin olması gereklidir çünkü nerde bir küçük aile hangi ihtiyacı hangi sorunu olduğu zaman topyekün birlikte gidip o sorunu çözmek ona çözüm aramak ve o aileyi kazanmak esas olması gerekir bugun yaşadığımız zor koşullarda hani yoksulluktur ekonomik daralmadır şudur budur bunları yılgınlığa karamsarlığa kapılmadan ilerlemek mecburuyetindeyiz yani bugün barbarize bir tutum sergilemek yerine hani fedekar bir duruş sergilememiz gerekir gerektiği zaman aç kalıcaz gerektiği zaman susuz kalıcaz bu halk karsısında metropolde çok ailemiz varbu şekilde böyle bir durum karşısında mümkün olduğunca önemli bir yeri irdelemek gerekiyo mesela demokratik önderlik demokratik özerklik ve demokratik ulus demokratik özerklik bir ruhsa demokratik ulus bir bedendir bugun demokratik ulusun nası yaratılması gerektiğini nasıl açığa çıkartılması gerektiğini bizim demokratik ulusta yer alan partinin çalışanları halkın çalışanları olarak ne yapmamız gerektiği sorusunu biz bugun demokratik özerkliği mesela tartışıyoruz tamam demokratik özerklik söze geçildi ilan edecez ya kendi öz savunmamızla kendi öz gücümüzle gerçekleştircez ama demokratik ulus açığa çıkmadan demokratik özerklik gerçekleştirilemez bugun demokratik ulus oluşmadan demokratik özerklik anlam kazanmaz var olmaz bugun demokratik ulusu gerçekleştirmek yaratmakta bizim sorumluluğumuz altındadır demokratik ulusu her parçada gerçekleştirmek gerekir bugün kürdistanın dört parçasında bir demokratik bir ulus var olmamıştır var olmayan yerlerde vardır dersim bingöl ve diğer şeyleri saydığım zaman bu yaşadığımız toplumdada tepkiyle karşılanıyor hani orda niye böle …(anlaşılmıyor)… var orda uğraşmıyosunuz da bizle uğraşıyorsunuz şimdi gerçekten demokratik ulusun yaratması için fedekarca bir duruş sergilimemiz gerekiyor demokratik ulusun bu süreçte bu önümüzdeki sürecin yoğunca anlam kazanması için üzerinde yoğunca tartışmamız gerekiyor projelerle …(anlaşılmıyor)… bir takım üzerine çözüm üretmek gerikiyor çünkü demokratik ulusun parçalanması demek ayrı bir kutup olması demek birbirinden demokratik özerkliğin anlam bulmaması demektir bugun yıllardan beri binlerce yanı yıldan beri binlerce on binlerce bedel vermişiz şehit vermişiz bir taraftan bunlara karşı zulümlerle haksızlıkla karşılaşmışız ama demokratik ulusun zeminini atmışız yaratmışız ama o zemini daha da sağlamlaştırmak gerekir eksiklikleri tamamlamak onlara karşı daha üstüne basa basa inşaatın temelini nası atıyorsak üst katları sabırla çıkıyorsak burda artık sabıra da gerektirmiyo çünkü sabır vardır muhakkak her mücadelenin temelinde sabır vardır ama biz kendimizi yerimizden oynatmıyorsak emek harcamıyorsak …(anlaşılmıyor)… sabır o zaman anlamını hakaret etmiş oluruz onun için demokratik ulusu metropoldede yaratmak gerekiyor demokratik ulus serhildan ruhunu açığa çıkartır ama demokratik ulus olmadan kürdistandan özellikle bu yaratılıyor yaratılacakta bulunduğumuz yerlerde de demokratik bilinci topluma egemen kılmak gerekiyor hani bir deyim vardır hani nası diyim ayağını yorganına göre uzatacaksın ama hani bizim ayağımız artık yorganın üzerine çıkmıstır çünkü biz artık yeter diyoruz …(anlaşılmıyor)… çünkü bu artık toplumu halkı bilinçli örgütlü kürt halkını açığa çıktığı yerdir bu temelde yaklaştığı zaman benim demek istediğim mesela gerçekten halklar arasında toplumlar arasında kalıcı bir barışı hani özgür bir dünyanın yaratılması demek bu sorunun çözülmesidir hani biz ilk çıktığımız da devlet bize diyordu ki bu kürt sorunudur neden …(anlaşılmıyor)… neden demokratik açılım dedi neden milli birlik ve kardeşlik projesi dedi kürt sorunu dediği için kürdistanlı partiye yakın durmayan Bingöl dersim ve diğer bölgelerde kürt sorunu bağlamında ordaki kürt insanlarında doğruyu hakikati görmesinden korktuğu için değiştirdi başka nedenleri de var biz bunu saptadık bunu gerçekleştirdi bugün bizim bağlamımızda bir kürt sorunu değildir bu sorun bir insanlık sorunudur biz bunu saptamışız biz bunu yıllar çünkü bu sorun gerçekten bir insanlık sorunudur biz kürt olduğumuzu tüm dünyaya kanıtlamışız insan olduğumuzuda kanıtlamışız bu sorunun çözümü demek kürdistan halkının özgürleşmesi demek insanlığın özgürleşmesi demektir bir insanlık sorunudur ama devlet insanlığın i sinin bile ağzına almaz kürt sorunu dediği falan …(anlaşılmıyor)… çünkü itibarını yitireceğinden …(anlaşılmıyor)… itibarsızdır uluslar anlamındada daha da itibarsızlaşacağını bildiği için yaklaşmıyor şimdi bizim üzerimize düşen görev hani artık cesaretli davranmamız gerekiyor hani bişeyleri hakikatleri bilerek yaklaşmak gerikiyo buna karşı nasıl ki bize karşı topyekün bir saldırı içindeyse düşman bizimde topyekün bir örgütlülük bir serhildan ruhu içinde o halkı açığa çıkartmak olur örgütüde açığa çıkartmak olur diyeceklerim bu kadar teşekkür ederim.

Y9 (bayan) şahıs: (30.37-40.46) …(anlaşılmıyor)… şimdi AKP her dönemde döneme göre siyaset yürütüyor iki ileri bir geri çok sinsi şimdiye kadar gelmiş geçmiş yapılanmaların en sinsi en böyle …(anlaşılmıyor)… şimdi bide şöyle birşeyleri var kollektif bir çalışmalı örnek alıyorlar zaten bütün …(anlaşılmıyor)… ele geçirmişler orduyu dize getirmişler her yerde kurumlaşmaları …(anlaşılmıyor)… bizim yapmamız gerekende onların bütün bu çirkin ve sahtekar siyasetlerini açığa çıkarmamız teşhir etmemiz …(anlaşılmıyor)… belgelerinin bir kısmı açıklandı …(anlaşılmıyor)… İsrail ne yaptı biraz üzerine gitti hemen isralille şeye güya şey yangın söndürme adında …(anlaşılmıyor)… kapı arkasında el öptü mel öptü bi yerde durdurdu …(anlaşılmıyor)… AKP ye ait belgeler açıklansaydı bugün iktidarda da olmazdı yani o şekildte …(anlaşılmıyor)… bir etkiye sahip …(anlaşılmıyor)… üniversiteler falan kurdular ordada belli bir örgütlenmeye gittiler …(anlaşılmıyor)… söz sahibi olmaya çalışıyorlar zaten ordaki …(anlaşılmıyor)… iş adamlarının ajanlarının oralarda cirit atıyo …(anlaşılmıyor)… hareket içerisinde de bir kollektif çalışma olmalı bütün işte meclisiyle komisyonlarıyla kendi konseyiyle PKK ile bütün kurumlarıyla eğer kollektif bir çalışma zaten birçok şey aşılacaktır ama bizim …(anlaşılmıyor)… dayanışma ve bir bütün olarak tam rayına oturmamıştır işte disiplin kurulu denetleme geliştirilememiştir …(anlaşılmıyor)… diğer konularda koordinasyon sağlanamamıştır …(anlaşılmıyor)… insan kişiliğinden oluşan kaynaklanan sorunlar aşılamamış kadrolar arası işte nedir dayanışma kollektif düzen bu tür şeyler henüz oturmamış halen …(anlaşılmıyor)… kadrolar arasında bile …(anlaşılmıyor)… sorunlar var …(anlaşılmıyor)… bu tür şeylerde henüz aşılmış değil …(anlaşılmıyor)… yani herkes bizi biliyo gücümüzü biliyo ama biz kendimizi bilmiyoruz …(anlaşılmıyor)… zaten bu kısıtlamalar yüzünden biraz da orta sınıfın insiyatifine kaldı gerçekten bu şeyin sahibi olan bu mücadelenin sahibi olan kişilerin şehit aileleridir tutuklu aileleridir bunlar tam anlamıyla …(anlaşılmıyor)… çıkamamıştır bide şey vardır köylülük düzeyi aşılamamıştır …(anlaşılmıyor)… bu noktada bizim yapacağımız halkın devlete olan ihtiyaçları nedir bi bunları tespit etmek lazım nedir işte eğitim yakacak sağlık …(anlaşılmıyor)… iş sorunları …(anlaşılmıyor)… uyuşturucu fuhuş çetecilik ekonomik sorunlar devlet halkın sorunlarını çok iyi tespit ediyo aç bırakıyo işsiz bırakıyo cahil bırakıyo …(anlaşılmıyor)… ve kendisi için bir oy deposu haline getiriyo önce bizim bunları çok iyi tespit edip yoğunlaşmamız gerekiyo diğeri de devletin nedir argumanları “ devletin halka karşı kullandığı en büyük silahı nedir işte din din üzerinden zaten siyaset yapıyorlar bizim en büyük eksikliğimiz nedir din konusunda yeterince bir kendimizi geliştiremedik din konusunda yeterli eğitim alamadık bu konuda bilgimiz yok …(anlaşılmıyor)… din konusunda onlara cevap bulamadık dinin daha böle özünü yakalayıp halka çok daha iyi anlatamadık böle bir şeyimiz var hala ” …(anlaşılmıyor)… AKP de arayan vatandaşlarımız var …(anlaşılmıyor)… AKP yi din konusunda kendinme çok yakın görüyo bir de devrimci demokrat kesimlerle işbirliği geliştirmediğimiz demokratik özerklik projesinin bireylerden başlayarak aileden topluma yaymak …(anlaşılmıyor)… haline getirmek bunu yaparken kürt halkının gerçekliğini yani neolitik toplumsal neolitik toplum özelliklerinin ağır bastırılıp …(anlaşılmıyor)… topluma geçemeyişimizinde göz önünde bulundurmamız gerekiyo …(anlaşılmıyor)… geçen toplum şunu çok iyi biliyo bireyciliğin ne kadar tehlikeli olduğunu çok iyi biliyo ama kürt halkı henüz böle bir aşamayı yaşamadığı için …(anlaşılmıyor)… şöle bir şansımızda var neolitik toplumun o kendi kültürünü değerlerine bağlı olmak bir…(anlaşılmıyor)… böle bir yani demokratik özerklik projesini hayata geçirmemiz açısından böle bir şansımızda var …(anlaşılmıyor)… avantaj oluyor …(anlaşılmıyor)… ne kadar tehlikeli olduğunu açığa çıkartmak ve …(anlaşılmıyor)… toplumsallaşmanın önemini ve faydalarını çok iyi halka kavratmamız lazım …(anlaşılmıyor)… coğrafyasının yaşadığı ülkenin toprağının ne kadar önemli ne kadar değerli yani bunun çok değerli olduğunu halka çok iyi kavratmamız …(anlaşılmıyor)… lazım bir de halkın şöyle bir şeyi var kim güçlü ise halk ona gidiyo halka kendi gücünü ne kadar güçlü olduğunu partisinin örgütün hareketin ne kadar güçlü olduğunu kendi toplumunun ne kadar güçlü olduğunu yalnız olmadığını …(anlaşılmıyor)… gerekiyo bir de çalışan kadroların …(anlaşılmıyor)… görerek denetim mekanizmasının çok iyi çalıştırılması gerekiyo bir de şehitlerin ve çocukların …(anlaşılmıyor)… zaman halka halk tarafından daha iyi sahiplenilmesi sağlamak …(anlaşılmıyor)… ruhunun olmassa olmazıdır halka kavratılması gerekiyor kurumlar arası bir koordinede iş birliği sağlanmalıdır şimdi bize bir şey yapıştırmışlar …(anlaşılmıyor)…niyeti kimlik temelidir siyaset yapıyorsunuz …(anlaşılmıyor)… belki bize karşı bir eleştiride olabilir gerçeklik payı da olabilir bunu da dikkate göz önüne alarak her ne kadar biz öle yapmıyoruz asıl bu tabiki deletin çarpıtması sistemin …(anlaşılmıyor)… oyunları var bu da onların oyunlardan bi tanesi bizim kendimizi bu şeyden kurtarmamız gerekiyo yani türkiyenin partisi olmak için türkiyenin tüm ihtiyaçlarına cevap verecek tarzda örgütlememiz gerekiyo nedir onlarında bir sürü sorunları vardır işsizlik vardır devletin ağır baskısı vardır öğrenci kesimi vardır fabrika işçileri vardır …(anlaşılmıyor)… bu yönüyle kendimizi çok iyi örgütlememiz onlara yani onları nası örgütleriz onları nasıl kendi saflarımıza çekeriz bu konuda da yorum yapmamız gerekiyor bütün bu sorunlara cevap olabilmek için önce kendimizi …(anlaşılmıyor)…



Dostları ilə paylaş:
1   ...   136   137   138   139   140   141   142   143   ...   278


Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©genderi.org 2017
rəhbərliyinə müraciət

    Ana səhifə