Faaliyet elbruz daği yaz tirmanişI – 5612 mt

Türü

Yaz tırmanışı

Güzergâh

İstanbul’dan Mineralny Vody’e (Mineralli Su) gidiş. Azau’ya geçiş. Baksan vadisi üzerinden teleferikle 3500 Kamp

alanı olan Barreller’de (varillerde) konaklama. Birinci sırta çıkıp, Saddle (eğer ) olarak adlandırılan kuşak’a inme ve

zirve sırtına tırmanma.

Kat Edilen Yol

Alınan İrtifa

Baksan Vadisi 2300 mt. Barreller

(konteyner ve tanker varillerinden

yapılmış kamp alanı 3500m. Kamptan

zirveye alınan irtifa 2200 mt. Kamptan

4800’e kadar kar arabasıyla çıkıldı.

Yürüyerek alınan irtifa 800 mt. Birinci

Gökhan Bilgen

Asef Özhan

Kullanılan Kamp Mlz.

Mat, Uyku tulumu, kafa lambası ( diğerleri tedarik edildi)

Kullanılan Teknik Mlz.

Kullanılan Kişisel Mlz.

Kask, baton, krampon

Yiyecek

Kamptan tedarik edildi, atıştırmalık ve kuruyemişle desteklendi. Bol su.

Rota Bilgisi

Kamp Alanı  3500 mt’de eski petrol tankerlerinden ve konteynırlardan oluşan Barrels denen Variller bölgesi

Su kaynağı  Buzuldan alınan su ve kendi taşıma suyumuz

Tehlikeler

Dayanıklılık isteyen uzun parkur ve soğuk

Zemin

Buzlu, karlı zemin. 4500’ten sonra

tamamen buz.

Zorluk Derecesi

Orta

3500’deki kamp alanına teleferikle iki veya üç aktarmayla çıkılıyor. 3500 den 4500 ‘deki Paskauolof

kayalıklarına doğru yumuşak bir eğimle irtifa alınıyor. 4500 – 5500 arası ise oldukça dik bir eğim.

5500’den sonra ilk zirveyi tırmanmış oluyorsunuz, zirvenin arkasına doğru dolanarak yaklaşık 200

metre inerek Saddle, Eğer denilen iki zirve arasındaki boğaza iniyorsunuz. Boğazdan sonra dimdik dar

bir kulvardan tekrar asıl zirveye doğru tırmanılıyor. Zemin buz. Burada kazma şart. Yer yer sabit hat

döşemişler, onlara da girilebiliyor. Sağa doğru kayarak zirve platosuna çıkılıyor. Plato’da 5600’e çıkmış

oluyorsunuz. Hava çok değişken, havanın bozmasıyla tutunamayıp buradan bile dönenler oluyor.

Platodan 20 dakika içerisinde  ileri doğru yürüyüp hafif sol yapınca zirveyi görüyorsunuz. Hafif bir

tırmanışla zirveye varıyorsunuz.

Harita

Gps Bilgileri

Hedeflenen Zaman

7 gün

Harcanan Zaman

Faaliyet Programı

1.gün

Güneşli Berrak

2.gün

Bulutlu

rüzgarl, yer

yer fırtınaı

3.gün

Bulutlu,

rüzgarlı,

yer yer

yağışlı

4.gün

Kapalı, yağışlı

Yatış

Kafeterya

21.00

5.Gün

Hava Durumu  Açık, ayaz

6. Gün  Hava

Parçalı

gidiş dönüş.

Kampa teleferikle çıkış/ iniş

FAALİYET RAPORU

Elbruz’a  acente  aracılığıyla  Rota  grubuyla  gittik.  Pegasus  sefer  koyar  koymaz  biletleri  aldığımızdan  gidiş

dönüş  250  Tl  ödedik.  Mineraly  Vody’den  anlaşmalı  acentemiz  gelip  bizi  aldı.  İzmir’den  gelen  arkadaşın

(sonradan söyleyince konu anlaşıldı- uçağa son dakikada binmiş ) bagajı İzmir’de kalmıştı. Birkaç saat kayıp

bagaj  bekleyip  işlemlerini  yaptırttıktan  sonra  sabaha  karşı  Mineraly  Vody’ye  yola  çıktık.  Hemen  otelimize

yerleşip  uyuduk.  Sabah  kahvaltısından  sonra  Terskol’e  gidip  bankamatikten  ruble  çektik,  malzeme

kiralanacak  yerleri  gezdik,  pazarı  gezdik,  kafede  oturduk.  Alışveriş  yaptık.  Saat  12:00  gibi,  2800’deki

otelimizden  yürüyerek  3500’e  çıktık.  3000’de  kimi  arkadaşlar  teleferiğin  dinleme  tesislerinde  beklemek

istediler.  Grubun  çoğunluğuyla  3500’deki göle  kadar  çıktık.  Hava  çıktıkça  serinliyordu.  Rus  atletler  dimdik

yükselen  bu  açılışı  koşarak  çıkıp  Antreman  yapıyorlardı.  Bazı  dağcılar  ise  kamp  yüküyle  tırmanıyorlardı.

Dönüşte  dizlerimizin  incinmemesi  için  rehberler  teleferikle  inmemizde  ısrar  etseler  de  3  arkadaş  hem

fotoğraf çekmek hem de daha iyi aklimize olmak için yürüyerek inmeyi tercih ettik.

Ertesi  gün  rehberler  kamp  için  yemek  alışverişi  yaptı.  Malzeme  kiralayanlar  malzemelerini  kiraladı.

Alışveriş  tamamlandıktan  sonra  10  kişinin  bir  haftalık  yiyeceğini  ve  malzemelerimizi  elden  ele  teleferiğe

geçirdik.  Birinci  kurdan  sonra  ikinci  teleferik  sektörde  teleferikler  tek  kişilik  sandalyeler  şeklindeydi.  Bir

istasyondan  diğerine  ve  sandalyelere  eşyaları,  yiyecekleri  elden  ele  aktardık.  Sonunda  3500’deki  variller

(barells)  kamp  alanına  vardık.  Bize  ayrılan  konteynırlara  yerleştik.  6’şar  kişilik  ranzalardan  oluşan

konteynırlarda  ranzalara  battaniyeler  raptiyelenmişti.  Onların  üstünde  kendi  uyku  tulumlarımızla  uyuduk.

Yemekler  gerçekten  bütün  öğünlerde  çok  lezzetli  çıktı.  Akşamları  bütün dağcıların  toplandığı  kafede  vakit

geçirdik.

Konteynırlara  yerleştiğimizin  ertesi  günü  4200’deki  Paskutov  kayalıklarına  çıkıp  ertesi  gün  de  zirveyi

denemeyi umuyorduk. Ama Karadeniz havası değişkendi. Ertesi gün erkenden yürüyüşe çıksak da en fazla

4000’e  kadar  çıkabildik.  Şiddetli  rüzgar  ve  tipi  nedeniyle  geri  dönmek  zorunda  kaldık.  Rehberler  bu

aklimazsyonu  yeterli  bulmadılar.  Ertesi  gün  bir  daha  denedik.  Hava  soğuktu,  giderek  esmeye  başladı.  Bu

defa daha yukarıya kadar erişebildik. Rehberler 4200 civarı olduğuna ikna oldular. Ertesi sabah saat 4:00’de

kar arabasına binip 4200’e bu defa kar arabasıyla çıkacak ve ondan sonra yürüyerek zirve yapacaktık. Ancak

hazırlanıp makine parkına gittiğimizde iyi bir rüzgar vardı, hava kapalıydı. 4500’den dönen kar arabasından

inen bir rehber o gün zirveyi denemememiz için bizi uyardı. Yukarısının tipi ve rüzgarla kaynadığını söyledi.

O  günkü  denemeyi  iptal  ettik.  Ertesi  gün  zirveyi  deneyip  sabah  iner  inmez  otele  dönüp  geceki  uçağa

yetişmek  üzere  sözleştik.  Zirvenin  muallakta  kalması  hepimizin  moralini  bozmuştu.  Geldiğimizden  beri  de

hava  bir  türlü  yüzümüze  gülmemişti.  Artık  tuvaletler  kokmaya,  birbirimizden  rahatsız  olmaya  başlamıştık.

Tek iyi şey yemekler gibi görünüyordu  Ertesi gün gece zirveyi riske atmamak için gece 1:00’de yola çıktık.

Doğal  olarak  hava  çok  serindi.  4200’de  yürümeye  başladığımız  zaman  ya  donduran  bir  ayaz  veya  sert  bir

rüzgarla  karşılaşıyorduk.  Çok  kısa  molalar  vererek  yürüdük.  Hava  aydınlanmadığından  soğuk  iliklerimize

FAALİYET RAPORU

işliyordu.  İki  hafta  önce  Salihler  zirveyi  iki  içlik,  bir  teknik  ceketle  yaptıklarından,  zirvede  yandıklarından

bahsediyorlardı,  bizim  üstümüzde  iki  içlik,  bir  ince  polar,  bir  ince  kaztüyü  ceket,  bir  teknik  ceket  vardı.  O

güne  kadar  kafama buff  ve  polar  içlikli  yün  şapka  birlikte  takmamıştım.  Bunları  takıp, bir  de  kask  taktmış

olmama  rağmen  sanki  rüzgar  örgü  berenin  deliklerinden  geçip  kafama  işledi.  Güneş  çıktıktan  sonra  bile

Saddle (eğer) bölümünün arkasında gölgede kaldığımız için ısınamadık. O kadar çıkıp indikten sonra son bir

kez  dik  çıkış  gerçekten  yıldırıcıydı.  Zirveye  vardığımızda  artık  uyukluyor  gibi  yürüyordum.  Yükseldikçe

hareketlerimiz  yavaşladı.  Ara  ara  kalp  çarpıntısı  hissettim,  Derin  Vein  Tramboz  (kan  pıhtısı)  geçmişim

harekete  geçecek  diye  korktum.  Mümkün  olduğunca  yavaş  ilerledim.  Zirveden  inerken  de  adeta  ayakta

uyuyordum. Soğuktan ve rüzgardan yeterince sıvı da alamadık. Yine Eğer’de biraz mola verdik ve sonunda

az da olsa ısındık. Herkesin sert yükseliş boyunca tuvaleti geliyor maalesef tuvalet yapacak bir kuytu yok.

Eğer’de  diğer  gruplardan  dayanamayanlar  oldu.  13’ye  doğru  artık  Paskusov  kayalıklarına  gelip  son  etabı

iniyorduk.  Hemen  konteynırlardaki  eşyalarımızı  toplayıp  teleferik bitmeden  kendimizi  aşağıya  attık.  Otelle

son bir duş için anlaşmıştık. Terskol’a gidip şiş kebaplarından yemek, biraz kafelerde dinlenmek istiyorduk.

Maalesef bize çok iyi bir bildiğini söyleyen şoförümüz gecenin bir vakti, kuş uçmaz kervan geçmez bir yerde

yemek yememize neden oldu.

Zorlu  hava  koşullarında  iyi  bir  faaliyet  oldu.  700  dolar  kadar  para  harcadık.  Bütün  rotayı  karış  karış

tırmandık.  Kar  arabasıyla  çıktığımız  yeri  de  bir  önceki  gün  tırmanıp  geri  inmiştik.  Sadece  kamp  yükü

taşımadık. Yemeklerimizin önümüze gelmesi de ayrı bir moral kaynağıydı tabii 